ایزو ۲۷۰۰۱یک استاندارد بینالمللی برای سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) است که توسط سازمان بینالمللی استاندارد (ISO) منتشر شده است. این استاندارد، تنها استاندارد بین المللی قابل ممیزی است که الزامات مورد نیاز سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) را معیّن کرده و انتخاب کنترل امنیتی مناسب را تضمین می کند؛ همچنین به سازمان کمک می کند اطلاعات خود را محافظت کند و اعتماد بخش های ذینفع و به ویژه مشتریان را جلب نماید و برای تهیه، پیاده سازی، اجرا، نظارت، بررسی، نگهداری، و ارتقا سیستم مدیریت امنیت اطلاعات رویکردی پروسه ای فراهم می سازد.
ایزو ۱۰۰۰۲ درمورد توجه به شکایات مشتریان است. این استاندارد شکایات مشتریان را منابع اطلاعاتی مفید و رایگانی میداند که در صورت فراهم شدن امکان بروز این اطلاعات و مطرح کردن شکایات، مشتریان اطلاعاتشان را براحتی در اختیار سازمان قرار میدهند. این استاندارد بیان میکند، مدیریت صحیح شکایات مشتریان علاوه بر اینکه مسبب کسب اطلاع از مشکلات سازمان است، همچنین باعث ایجاد وفاداری و پایبندی مشتریان و در نهایت رضایتمندی آنها نیز میشود.
ایزو ۱۰۰۰۴یک ابزار ارزشمند برای سازمانهایی است که به دنبال بهبود رضایت مشتریان خود هستند. این استاندارد با ارائه چارچوبی برای سنجش، تحلیل و افزایش رضایت مشتری، به شرکتها کمک میکند تا ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کرده و خدمات و محصولات خود را بهبود بخشند.
ایزو ۹۰۰۱ (iso ۹۰۰۱) استانداری بین المللی با هدف مدیریت کیفیت در سازمان ها است. استاندارد ایزو ۹۰۰۱ برای همه کسبوکارها با هر اندازهای قابل پیادهسازی است و میتواند باعث رشد و بهبود عملکرد سازمان شود. گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ نیز معروفترین گواهینامه ایزو در جهان است که تاثیر زیادی در فروش سازمانها دارد.