در حال بارگزاری ...

مجله

مشخصات ناتینگ فون 2a؛ چالشی جدی برای میان رده ها + قیمت

دوشنبه 23 بهمن 1402 ساعت 18:01

گوشی ناتینگ فون 2a در تاریخ ۱۵ اسفند ماه در ایران رونمایی خواهد شد.

گوشی ناتینگ فون 2a توسط شرکت سی تلکام به صورت انحصاری وارد شده است.

این گوشی موبایل با گارانتی معتبر سی تلکام ارائه خواهد شد.

در ادامه به معرفی این گوشی خواهیم پرداخت.


معرفی شرکت ناتینگ
شرکت ناتینگ در جهت کسب سهم بازار بیشتر قصد دارد در 15 اسفند 1402 گوشی میان رده خود را نام فون 2a به بازار معرفی و ارائه کند.

ناتینگ پس از عرضه موفق فون 2 در جهت ارائه یک گوشی مقرون بصرفه و در عین حال با کارایی بسیار خوب قدم برداشته است

طراحی بسیار جذاب و جالب دو گوشی قبلی این شرکت یعنی فون 1 و فون 2 توجه بیشتر فعالان حوزه تکنولوژی را به تحسین از طراحی های این شرکت وا داشته است و انتظار می رود این روند در گوشی آینده ناتینگ نیز ارائه شود.

معرفی گوشی ناتینگ فون 2a
طی صحبت های هم بنیانگذار و مدیر مارکتینگ شرکت ناتینگ انگلیس، تمرکز گوشی هوشمند ناتیگ فون 2a روی عملکرد، دوربین و نرم‌افزار خواهد بود و این گوشی در مقایسه با ناتینگ فون ۱ شاهد بهبود‌های چشمگیری خواهد بود.

گوشی جدید میان رده ناتیگ فون 2a با شماره مدل AIN142 شناخته خواهد شد.

مشخصات فنی گوشی ناتینگ فون 2a
صفحه نمایش
همچنین طبق شایعات که این گوشی موبایل از صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی AMOLED بهره می برد و وضوح تصویر صفحه نمایش این گوشی Full HD+ است و این درحالی است که نرخ تازه سازی صفحه نمایش هم به ۱۲۰ هرتز می‌رسد.

همچنین مشخص شده که در قاب پشتی این ناتیگ فون 2a همچنان از LEDهای منحصربفرد Glyph Interface استفاده شده است.

دوربین
گوشی ناتیگ فون 2a از دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسل ساخت شرکت سامسونگ با مدل S5KGN9 استفاده می‌کند که این حسگر دوربین در گوشی moto g84 که چندی پیش عرضه شد استفاده شده است.

در دوربین فوق عریض فون 2a حسگر ۵۰ مگاپیکسلی Samsung S5KJN1 سامسونگ استفاده خواهد شد که به نظر همان تراشه دوربین ناتیگ فون 2 است که بسیار موفق عمل کرده بود.

دوربین سلفی این ناتیگ فون 2a از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی IMX615 ساهت شرکت سونی استفاده خواهد کرد همان حسگر بکار رفته در گوشی وان پلاس ۱۰ پرو و ناتینگ فون ۲ است.

این دوربین مانند گوشی پرچمدار ناتینگ فون 2 دارای حسگر ۱/۲٫۷۶ اینچ و پیکسل‌هایی به ابعاد ۰٫۶۴ میکرون خواهد بود.

پردازنده
طبق برخی گزارشات موجود، گوشی ناتینگ فون 2a تراشه‌ی Dimensity 7200 را دارا خواهد بود.

باتری
باتری این گوشی میان رده از شرکت ناتینگ 4290 میلی آمپر ساعت است که با شارژ سریع نسخه 4 عرضه خواهد شد.

رم اصلی و حافظه داخلی
این گوشی همراه با 8 یا 12 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی را ارائه خواهد کرد.

قیمت
گمانه زنی ها حاکی از آن است قیمت این گوشی موبایل هوشمند در محدوده 400 دلار خواهد بود.

بررسی اجمالی گوشی ناتینگ فون 2a
براساس اطلاعات و مشخصات درز کرده میتوان حدس زد این گوشی رقیب بسیار جدی برای برخی میان رده های موفق بازار از برند های مطرح دنیا نظیر سامسونگ و شیائومی خواهد بود

میتوان این پیش بینی را داشت که ناتینگ فون 2a برای موفقیت در جدال برای کسب فروش و سهم بازار راه سختی را دارد و فارغ از مزیت های مشخصات فنی، یکی از کارت های برنده ناتینگ در این کارزار طراحی خاص و استفاده از LED های جذاب پشت قاب گوشی است.
براساس برخی شایعات این گوشی با ترکیب LED های جدیدتری نسبت به دو گوشی قبلی شرکت ناتینگ ازائه خواهد شد که این خود یکی از مولفه های موفقیت برای این گوشی موبایل هوشمند میتواند باشد.

/// به روزرسانی

گوشی موبایل ناتینگ فون 2a معرفی شد

ناتینگ فون 2a

این گوشی با قیمتی اقتصادی و طراحی بسیار خاص رونمایی شدپ

ناتینگ فون 2a با گوشی ناتینگ فون 2 دارای مشخصات و امکانات مشابهی هست که این خود باعث هرچه جذاب تر شدن این گوشی میشود.

ناتینگ فون 2a صفحه نمایشی ۶٫۷۸ اینچی از نوع OLED با رزولوشن ۲۴۱۲ در ۱۰۸۴ دارد و از نرخ نوسازی قابل تغییر بین ۳۰ تا ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند.

طبق گفته شرکت ناتینگ حداکثر روشنایی این نمایشگر به ۱۳۰۰ نیت می‌رسد.

ناتینگ فون 2a با Nothing OS 2.5 که بر پایه اندروید ۱۴  است روانه بازار شده و طبق اعلام شرکت تا سه سال آینده آپدیت نرم افزاری و تا چهار سال آینده آپدیت نرم افزار نیز دریافت کند.

در بخش سخت افزاری شاهد چیپست دیمنسیتی ۷۲۰۰ پرو ساخت شرکت مدیاتک هستیم، تراشه‌ای که بر پایه معماری ۴ نانومتری TSMC توسعه داده شده و حداکثر فرکانس پردازشی آن به ۲٫۸ گیگاهرتز می‌رسد.

روی قاب پشتی این گوشی دو دوربین واید و اولترا واید با سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی نقش بسته است.

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز دقیقا همانند دوربین سلفی ناتینگ فون ۲ است.

دوربین اصلی دارای سنسوری با اندازه ۱٫۱.۵۶ اینچی است که این سنسور از لنزی با دیافراگم F/1.88 بهره برده است.

جدیدترین محصول ناتینگ در دو نسخه عرضه خواهد شد.

یک نسخه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه و ۸ گیگابایت رم  و با قیمت ۳۲۹ یورویی و نسخه دوم با افزایش حافظه به ۲۵۶ گیگابایت و افزایش رم به ۱۲ گیگابایت با قیمت ۳۷۹ یورویی به فروش خواهد رسید.

ناتینگ فون 2a با ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۸ را نیز مختص بازار هند روانه بازار خواهد شد.

اطلاعات بيشتر

شایعات جدید پیرامون آیفون 14

دوشنبه 16 خرداد 1401 ساعت 14:20

قبل از عرضه رسمی سری ایفون 14 سر و صدای زیادی در خصوص این گوشی در رسانه های اجتماعی به پا شد. همچنین هیجان زیادی بین طرفداران اپل و علاقه مندان به تکنولوژی وجود دارد تا ببینند این غول فناوری آمریکایی قصد دارد با خط تولید جدید خود از چه نوآوری هایی رو نمایی کند!
هم اکنون نیز شایعه های زیادی ازمشخصات فنی این گوشی از ویژگی های دوربین تا نمایشگر به گوش میرسد با ما همراه باشید تا هر آنچه در خصوص این گجت هوشمند شایعه شده با شما در میان بگذارییم.
قطعا شما نیز سوالاتی در خصوص این که قیمت نهایی ایفون 14 چقدر است؟ ایا صفحه نمایش ان نسبت به نخسه قبلی بزرگتر است یا خیردارید؟
هیچ کدام از ما هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص مشخصات فنی آیفون 14 نداریم با این حال نگاهی اجمالی به شایعات در خصوص این گجت می پردازیم.
از جدیدترین شایعه در این خصوص این است که ایفون 14 و ایفون 14 پرو دوربین سلفی بهتری نسبت به مدل های قبلی خود دارد.
در نسخه جدید بر روی نمایشگر قرار است از(TOUCH ID) استفاده شود، این حسگر را می توان برای باز کردن قفل دستگاه و رد کردن مرحله وارد کردن رمز استفاده کرد، این ویژگی امنیتی قرار است در این گجت نیز استفاده شود.
از ویزگی های ظاهری آیفون 14 می توان به بدنه آلیاژی ، نمایشگر منحنی و برآمدگی دوربین ها اشاره کرد.
با ما همراه باشید تا چند شایعه در خصوص این گوشی پر طرف دار بپردازیم:


شایعه اول: آیا قرار است ایفون 14 نیر مانند ایفون 13 در چهار سری تولید شود؟

با توجه به شایعات به نظر می رسد قرار است که سری بعدی اپل مینی حذف شود و بجای آن بر روی گوشی بزرگتر تمرکز کنند. با توجه به نگاه تحلیل گران این گوشی شامل 4 مدل خواهد بود.
در خصوص نامگذاری این سری می توان گفت که قرار است به ترتیب ایفون 14، ایفون 14 پرو، ایفون 14 مکس و 14 پرومکس نام گذاری شوند که قطعا پرو و پرو مکس صفحه نمایش بزرگتری دارند.

شایعه دوم : صفحه نمایش بزرگتر برای همه

طبق گزارشات به دست امده دو خط اول طراحی یعنی ایفون 14 و ایفون 14 پرو دای صفحه نمایش 6.1 اینچی خواهند بود اما در دو خط اخر تولید، صفحه نمایش تا 6.7 اینچ نیز می رسد. همانظور که بیشتر گفته شد قرار است نسخه مینی در این سری حذف شود. بنابر گزارشات موجود در سال 2022 با کاهش فروش نسخه مینی مواجه شذه ایم که بنابراین تعجبی ندارد که این غول امریکایی ایفون مینی را به زودی در نسخه جدید بازنشسته کند.

شایعه سوم: ایا سیم کارت وجود خواهد داشت؟

در سال 2020 شایعاتی مبنی بر کنار گذاشتن درگاه سیم کارت های فیزیکی ایفون به گوش می رسید اکنون زنجیره ای از افشای اطلاعات نشان می دهد که ممکن است ایفون 14 اولین خطی تولیدی باشد که این کار را انجام می دهد. با توجه به افشاگری در یک سایت برزیلی مبنی بر این که ایفون 15 پرو بدون درگاه سیم کارت خواهد بود. حالا گزارشات حاکی از آن است که ایفون هایی با پشتیبانی esim خیلی زودتر از انچه که انتظارش را داریم عرضه خواهد شد.

شایعه چهارم: احتمالا پاییز 2022 وارد بازار می شود؟

هنوز هیج اطلاعات معتبری در خصوص ایفون 14 منتشر نشده است اما انتظار داریم که در رویداد پاییزی که سالانه در ماه سپتامبر برگزار می کند از این گوشی رونمایی شود. البته قابل ذکر است که شرکت اپل تاریخ عرضه مدل های خاص را متحول می کند.

شایعه پنجم: احتمالا پاییز 2022 وارد بازار می شود؟
هنوز صحبت کردن در خصوص قیمت گذاری ایفون 14 زود است ولی به نظر نمی رسد اپل می خواهد ما رو در این خصوص غافلگیر کند .
• آیفون ۱۴: +۷۹۹ دلار
• آیفون ۱۴ پرو: +۹۹۹ دلار
• آیفون ۱۴ پرو مکس: +۱۰۹۹ دلار

شایعه ششم: ارتقا دوربین جلو برای ایفون 14

اپل ممکن است ارتقا دوربین را برای ایفون 14 در نظر داشته باشد گزارشات حاکی از آن است که تامین کننده جدیدی برای دوربین جلوی خود انتخاب کرده است. قرار است این پرچم دار با سنسور 48 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی مجهز شود . برای دوربین سلفی هم طبق جدید ترین خبرهای منتشر شده یک حفره در کنار نمایشگر در نظر گرفته خواهد شد که سنسور تشخیص چهره نیز در زیز نمایشگر می باشد.

شایعه هفتم: آیفون 14 ممکن است بدون بریدگی باشد

تمام ایفون ها از سال 2017 تاکنون با یک بریدگی در بالاترین قسمت طراحی شده اند و در هیچ کدام نیز از نمایشگر های خمیده استفاده نشده است، بنابراین ایفون هایی با ظاهر تخت عرضه شد. در ایفون 14 با اعمال تغییر مثبت بیشتری رو به رو هستیم که می توان به حفره کوچک روی نمایشگر به عنوان دوربین اشاره کرد ، به نظر من هم بزرگترین مشکل اپل همین بریدگی هاست اگر جای خود را به حفره دهد قطعا زیبایی آن چندین برابر می شود.

شایعه هشتم: آیفون 14 با برآمدگی دوربین خداحافظی می کند؟

به نظر می رسد بیرون زدگی ایفون 14 پرو بیشتر از نسل قبل خواهد بود، چرا که استفاده از دوربین پیشرفته به قیمت بیرون زدگی دوربین تمام می شود ابعاد دوربین بین 25 تا 35 درصد و ضخامت ماژول 5 تا 10 درصد افزایش می یابد.
در نهایت برای اینکه ببینیم کدام یک از شایعه ها به حقیقت می پیوندد باید تا شهریور منتظر بمانیم و بدانید که تمام اطلاعات منتشر شده را نمی توان به تور قطع تایید کرد.

منبع:  https://www.cnet.com/tech/mobile/iphone-14-rumors

اطلاعات بيشتر

تیم سیتلکام ایران قهرمان مسابقات بین المللی جام امام رضا(ع) شد

چهارشنبه 11 خرداد 1401 ساعت 15:03

به گزارش ایرنا، تیم سیتلکام موفق شد با کسب ۱۰ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۴ مدال برنز، بعنوان قهرمانی دومین دوره از مسابقات بین المللی دو و میدانی جام امام رضا (ع) گرامیداشت استاد علی باغبانباشی دست پیدا کند.

در این رویداد تیم عراق با ۶ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز نایب قهرمان شد و تیم پاکستان با ۲ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز در جایگاه سوم ایستاد.

در این مسابقات که از روز گذشته (یکشنبه) به میزبانی ورزشگاه امام رضا (ع) آغاز شد، بیش از ۲۰۰ ورزشکار در قالب ۸ تیم خارجی و ۷ تیم ایرانی حضور داشتند که امشب با معرفی تیم های اول تا سوم به کار خود پایام دادند.

مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور دهلان الحمد رییس کنفدراسیون دو و میدانی آسیا و نایب رییس فدراسیون جهانی، شوگو ماران دبیرکل کنفدراسیون دو و میدانی آسیا، هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران، تاج فیروز رییس تربیت بدنی آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولین برگزار شد.

در این رقابتهای جذاب و دیدنی احسان حدادی تنها مدا آور دو و میدانی ایران در المپیک لندن و دارنده ۴ مدال طلای بازیهای آسیایی (چهار دوره پیاپی) در قالب تیم سیتلکام (تیم قهرمان) شرکت کرد.

ورزشکاران زیادی موفق شدند رکوردهای دور نخست این مسابقات را جابجا کنند و بهبود بخشند.

نتایج روز دوم مسابقات به شرح زیر است:

۲۰۰متر

شجر عباس از پاکستان، ۲۰.۹۱ ثانبه

محمدحسین ابارقی از ایران، ۲۰.۹۹ ثانیه

عبدول موعد از پاکستان، ۲۱.۴۱ ثانیه

۸۰۰متر

پژمان یارولی از سیتلکام، ۱:۴۸.۵۵ دقیقه

علی امیریان از جوانان ایران، ۱:۴۹.۷۱ دقیقه

امیرمرادی از بازرگانی عماد، ۱:۴۹.۸۲ دقیقه

۱۱۰متر بامانع

مسعود کامران از عقاب، ۱۳.۹۱ ثانیه

رضا بحرینی از بازدگانی عماد، ۱۴.۲۶ ثانیه

علی سلامتیان از سیتلکام، ۱۴.۶۰ ثانیه

۴۰۰متر بامانع

مهدی پیرجهان از سیتلکام، ۵۰.۳۰ ثانیه

علی عباسپور از ایران، ۵۱.۱۲ ثانیه

امیر مقدمی از سیتلکام، ۵۲.۲۴ ثانیه

۳۰۰۰متر با مانع

محمد محال از عراق، ۹:۰۳.۱۱ دقیقه

امیرحسین صفری از بازرگانی عماد، ۹:۰۹.۹۷ دقیقه

سمیر اقبالی از جوانان ایران، ۹:۱۴.۰۲ دقیقه

۱۰۰۰۰متر

مرتضی بیرانوند از سیتلکام، ۳۰:۵۳.۷۱ دقیقه

امیرحسین کیوانلو از بازرگانی عماد، ۳۱:۱۵.۶۰ دقیقه

عبدالرحمان عبدالرحم از کویت، ۳۱ ۲۹.۹۷دقیقه

پرش طول

علیرضا خالدی از سیتلکام، ۷.۶۰ متر

مرتضی عباسپور از سی‌تله‌کام، ۷.۴۰ متر

محمدرضا، ۷.۳۲ متر

پرش با نیزه

عامد عبدالواحد از عراق، ۵.۰۰ متر

ارشیا مصدقی از سیتلکام، ۴.۹۰ متر

عامر از عراق، ۴.۶۰ متر

پرتاب وزنه

آلپرن از ترکیه، ۲۰.۴۱ متر

مهدی صابری از سیتلکام، ۱۹.۷۷ متر

مرتضی ناظمی از ایران، ۱۸.۸۹ متر

پرتاب نیزه

محمد یاسیر از پاکستان، ۷۴.۸۳ متر

علی فتحی‌گنجی از عقاب، ۷۴.۳۱ متر

یونس یوسفوند از سیتلکام، ۷۲.۹۰ متر

۴در ۴۰۰ متر امدادی

عراق، ۳:۱۵.۱۵ دقیقه

بازرگانی عماد، ۳:۱۵.۵۸ دقیقه

جوانان ایران، ۳:۱۹.۱۴ دقیقه

دهگانه

هامان قریری از عراق، ۶۵۶۱ امتیاز

عبدالسجاد از عراق، ۶۵۵۰ امتیاز

عباس نیک‌باف از ایران، ۶۲۴۲ امتیاز

منبع:

http://www.eqtesadayandeh.ir

اطلاعات بيشتر

کویید 19 و قرنطینه در چین مانع از توسعه ایفون 14 شده است

یکشنبه 8 خرداد 1401 ساعت 12:42

  طبق اخرین گزارشات  شرکت تامین کننده طرف قرداد با اپل در کشور چین به دلیل قرنطینه و محدودیت در چین از برنامه توسعه یکی از مدل های سری ایفون یعنی ایفون 14 عقب مانده اند. براساس اطلاعات منابع ناشناس در خصوص این موضوع، کمپانی اپل از تامین کنندگان چینی خواسته است  تا با برنامه ریزی  برای تولید، توسعه قطعات را سرعت بخشند.

شرکت‌های فاکسکان، پگاترون و Luxshare Precision Industry  سه تامین کننده اصلی و مهم ایفون در بازار می باشند. که شرکت پگاترون و Luxshare Precision Industry  از  سرعت کند راه اندازی و بازگشایی  کارخانه ها در شانگهای رنج می برند. با توجه به پیشبینی انجام شده  اگر همچنان قرنطینه در چین ادامه داشته باشد می تواند  8 میلیارد دلار برای  کمپانی اپل ضرر به همراه داشته باشد.

براساس برنامه ریزی انجام شده توسط کمپانی اپل قرار بود کلیه مدل های جدید  در ماه ژوئن (تیر)  به مرحله تست مهندسی  می رسد. اما گزارشات حاکی از این است که  مدل سری 14، سه هفته از برنامه عقب تر است . هدف اپل این است که خط تولید سری ایفون 14 در یک مقیاس بزرگ  در ماه سپتامبر (شهریور) راه اندازی کند. اما در ادامه باید دید که  در این ماه این اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟؟

منبع:https://www.gsmarena.com/apple_iphone_14_development_delayed_by_weeks_due_to_lockdowns_in_china-news-54425.php

اطلاعات بيشتر

تماس های ویدیویی با Apple Watch به واقعیت تبدیل شد!

شنبه 7 خرداد 1401 ساعت 10:33

 اگه شما هم  اپل واچ دارید قطعا از شنیدن این خبر شگفت زده  خواهید شد! چرا که  از این به بعد با ساعت هوشمند خود نیز می توانید ویدیو کال  کنید  وکلی  ازش لذت ببرید . پس دیگه   لازم  نیست برای برقراری تماس ویدیویی فقط به گوشی ایفون خود متکی باشید!

 کمپانی اپل به تازگی از بند  دوربین  Wristcam رو نمایی  کرده است، با این گجت  شما میتوانید  تنها با مچ دست خود  با دوستان و خانواده  تماس برقرار کنید.

اما برای استفاده از این قابلیت شما حتما باید به برنامه Wristcam بر روی ساعت خود نصب کنید. به این معنی که نصب این اپلیکیشن   برای برقراری تماس ویدیویی برای هر دو نفرکه میخوان باهم  ویدیوکال کنند  الزامی است.

 این بند  که دو  دوربین به Apple Watch اضافه می کند. در سه رنگ مشکی، خاکستری و سبز   و شش سایز مختلف (از 38 میلی متر تا 45 میلی متر)  روانه بازار شده است. که به شما این امکان را می دهد که با توجه به سلیقه خود رنگ  و سایز مورد نظر را انتخاب کنید.

  گجت هوشمند  Wristcam  از یک دوربین 8 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 2مگاپیکسلی با   رزولوشن 1080 pxساخته شده است.  بند Wristcam به صورت خودکار عکس‌ها و فیلم‌های جدید را با آیفون همگام‌سازی می‌کند.از طریق کابل شارژر نیز می‌توان عکس‌ها و ویدیوها را از حافظه 8 گیگابایتی آن خارج کرد.

8 گیگابایت حافظه داخلی، این امکان را برای شما فراهم می کند  که تا بیش از یک ساعت مکالمه کنید  یا هزاران عکس با کیفیت  بگیرید.

کمپانی سازنده این دوربین مچی ادعا دارد که باتری داخلی این بند تنها  با یکبار شارژ باتری می تواند یک روز کامل را دوام بیاورد.   هم اکنون شما هم می توانید بند  Wristcam  را از طریق وب سایت این شرکت با قیمت 299 دلار خریداری کنید. قطعا این قابلیت  باعث محبوبیت بیشتر این  ساعت هوشمند  اپل خواهد شد.

منبع:

www.xda-developers.com

اطلاعات بيشتر

برترین خبرهای این هفته از Infinix Note 12 تا Galaxy S22

چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت 10:30

اینفینیکس Note 12 VIP

در هفته ای که گدشت، کمپانی اینفینیکس از سری Note 12 /Note 12 VIP رونمایی کرد. از مشخصات فنی این گجت می توان به شارژ سریع 120 واتی و دوربین 108 مگاپیکسلی و طراحی بدنه نازک اشاره کرد.
اینفینیکس در خصوص این گوشی ادعا کرده است که تنها در مدت 17 دقیقه باتری 4500 میلی امپری این گوشی شارژ خواهد شد و از مشخصات فنی این گجت هوشمند می توان به صفحه نمایش 6.7 اینچی با فرکانس 120 هرتز اشاره کرد . این فرکانس عملکردی سریع و آسان در خصوص اجرای برنامه ها و بازی ها از خود نشان می دهد.

گوشی Infinix Note 12 VIP به زودی با قیمتی مناسب به عرضه جهانی وارد میشود،

گوشی موبایل ویوو Vivo X80 و X80 Pro

جالب است بدانید که Vivo X80 و X80 Pro عرضه جهانی خود را به هند آغاز کرده است ، هر دوی این گوشی ها در ساخت پنل ، از AMOLED استفاده کرده اند.
قابل به ذکر است از دیگر ویژگی های این گجت می توان به صفحه نمایش 6.78 اینچی ، دوربین 50 مگاپیکسلی و شارژ 80 واتی اشاره کرد.

X80 Pro نیز دارای جدیدترین تراشه یعنی چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 می باشد. این چیپست تلاش خود را بر روی پردازش مبتنی بر هوش مصنوعی و سرعت 5 G متمرکز کرده است. صفه نمایش این گوشی داری 120 هرتزی و از نوع AMOLED است.


گوشی موبایل vivo X80 Pro نیز با حافظه داخلی 128/ 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایتی در رنگ بندی متنوع عرضه شده است


گوشی موبایل هواوی Huawei Mate Xs 2

Huawei Mate Xs 2 نیز در تاریخ 8 اریبهشت رونمایی می شود این گجت در رنگ های سفید، مشکی و بنفش طراحی و ساخته می شوند. این تاشوی جذاب هواوی دارای نمایشگر (OLED
7.8) اینچی با رزولوشن 2200*2480 پیکسل و نرخ رفرش 120 هرتز است . زمانی که این گوشی را تا میکنیم صفحه نمایش ان به 6.5 اینچ تقلیل می یابد ، با این حال با وجود ابعاد بزرگ، وزن کمی دارد . این گجت Qualcomm Snapdragon 888 4G پشنیبانی می کند ودر رم 8 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی عرضه می شود.

 


در انتها خالی از لطف نیست که بگوییم شایعه ای نیز در خصوص طراحی چیپست سفارشی برای گوشی گلگسی اس به گوش میرسد به نقل از نشریه کره جنوبی Inews24 و کمپانی IceUniverse نشان می دهد که مقامات سامسونگ واکنش شدیدی نسبت به عملکرد و حرارت ضعیف اسنپدراگون 8 نسل 1 دارند و در این خصوص برای طراحی چیپست بهتر باهم در حال گفت و گو بحث هستند.

همه این ها برترین های هفته بود و خیلی خوشحالیم که تا انتها این وبلاگ با ما همراه بودید.

 

اطلاعات بيشتر

اپل از بهترین عکس های چالش ماکرو در گوشی های خود رونمایی کرد

سه شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 12:27

عکاسی با گوشی موبایل طیف های گسترده از جمله پرتره ، ماکرو .... شامل می شود. جالب است بدانید عکاسی با ماکرو بسیار راحت است اما خوب ترفند های خاص خود را نیز دارد.
اوایل سال جاری، عکاسان با آیفون از سراسر جهان بهترین عکس‌های ماکرو خود را برای چالش ماکرو Shot on iPhone به اشتراک گذاشتند، که حتی کوچک‌ترین جزئیات را در تصاویر گرفته شده با iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max به خوبی قابل رویت بود.
این مسابقه که شرکت کنند هایی از سراسر جهان (چین، مجارستان، هند، ایتالیا، اسپانیا، تایلند و ایالات متحده )داشت، عکس های گرفته شده در اینستاگرام اپل (apple@) و در بیلبوردهای تبلیغاتی در شهرهای منتخب نمایش داده شد.
جالب است بدانید سری آیفون 13 پرو دارای پیشرفته‌ترین سیستم دوربینی است که تا به حال در یک آیفون وجود داشته است، و برای اولین بار، کاربران می‌توانند تصاویر ماکرو واضح و خیره‌کننده‌ای را در هر لحظه ثبت کنند.
در مقایسه با تجهیزات دوربین های حرفه ای تصاویر گرفته شده با ماکرو ایفون نشان می‌دهند که توانایی آن در تبدیل چیزهای معمولی به خارق‌العاده و ثبت اتفاق های کوچک به شکلی بزرگ به راحتی امکان پذیر است. عکس‌ها ی گرفته شده شامل عکس‌های باورنکردنی از طبیعت است که ممکن است با چشم غیرمسلح د یده نشود، مانند قطرات شبنم روی تار عنکبوت، دانه‌های برف روی موهای سگ، .....
در نهایت در این مسابقه هیئت بین المللی از داوران تصاویر های برتر را انتخاب کردند و در خصوص هر کدام بینشی داشته اند.

عکس‌برداری در چالش ماکرو آیفون - برندگان


"شیشه دریا" عکاس گیدو کاسانلی بوینس آیرس، آرژانتین

 

گیدو کاسانلی بوینس آیرس می گوید: این عکس را در پی هزاران مایل سفر در اقیانوس‌ها تا سواحل جهان گرفته ام. من در ساحل قدم می زدم و از غروب زیبای خورشید لذت می بردم و تصمیم گرفتم تعدادی از این تکه های کوچک شیشه دریا را جمع آوری کنم تا عکاسی ماکرو در آیفون 13 پرو مکس را امتحان کنم.
نظر داوران:
تصویر زیبای گیدو کاسانلی اثیری، ماورایی و مرموز است. به وضوح با لنز ماکرو آیفون عکس گرفته شده است، اما تصویر به دست آمده دارای وسعت و مقیاس بی حد و حصر است. طیف رنگی چشم هر بیننده ای را مجذوب می کند.
وقتی از تابع ماکرو استفاده می کنیم، دنیای کوچک بزرگ می شود، و این یک مثال کامل از آن است. صادقانه بگویم، من حتی نمی دانم این ماده دقیقا چیست، اما این واقعیت که در هرج و مرج تقارن وجود دارد، همراه با چندین رنگ پر جنب و جوش، آن را فوق العاده جذاب می کند.

«غار» اثر مارکو کولتا تارانتو، ایتالیا

 تارانتو در خصوص این عکس می گوید: «شکل پوشاننده گلبرگ‌ها که با سایه‌های شدید برجسته شده بود، مرا به غاری عمیق و آماده برای فکر کردن فرو برد. هنگامی که برای اولین بار در مورد حالت ماکرو یاد گرفتم، فکر کردم که این یکی دیگر از ویژگی های جالب جدید است که از دریافت آن با آیفون 13 پرو جدید خود هیجان زده بودم. اما وقتی شروع به بررسی امکانات آن کردم،. کشف کردم که این امکان را به من می دهد که تقریباً هر چیزی را که می بینم به یک موضوع انتزاعی تبدیل کنم،که متفاوت از واقعیت باشد. این ویژگی واقعاً قوه تخیل من را باز کرد."
نظر داوران:
بافت‌ها و رنگ‌های غنی این تصویر آن را متمایز می‌کند و فوکوس ملایم پیش‌زمینه عنصر ترکیب‌بندی فوق‌العاده‌ای است که بیننده را به خود جذب می‌کند.»
عکاسی با ماکرو کار آسانی نیست، زیرا باید در نظر داشته باشید که آیا پس‌زمینه تصویر را به هم می‌ریزد یا خیر. من ترکیب این تصویر را با جوانه هایی که توسط گلبرگ ها احاطه شده اند، دوست دارم، مانند نگه داشتن و گرامی داشتن آن. نور و سایه باعث ایجاد حس آرامش می شود.» -

 

«هنر در طبیعت» اثر پراجوال چوگوله
کولهپور، ماهاراشترا از هند

عکاس: "من عاشق پباده روی در طبیعت هستم .بهترین ایده ها را از طبیعت میگیرم و این واقعا لذت یک عکاسی است. قطرات شبنم روی تار عنکبوت توجه من را جلب کرد و من مجذوب این شدم که چگونه که شبنم بر روی تار عنکبوت به این زیبایی همانند گردبند مروارید شود.
نظر داوران:
این عکس آنقدر عالی است که شبیه یک تصویر واقعی به نظر می رسد. قطرات شبنم که به خوبی چیده شده روی تار عنکبوت با جزئیات بسیار زیادی ثبت شده اند.
این چیزی است که بیشتر افراد در اطراف خود حسرت آن را می‌خورند. نوعی هماهنگی در قطره ها وجود دارد. در نگاه اول، بیننده ممکن است فریب بخورد که موضوع چیست. آیفون در فوکوس کردن بر روی چنین جزئیات دقیقی کار فوق العاده ای انجام می دهد و تقریباً هیچ پس زمینه قطعی ندارد.

 

"یک قطره آزادی" نوشته دانیل اولا

بوداپست، مجارستان

بوداپست: «قصد من این بود که قطره کوچک آب را در مقایسه با سوسن برجسته کنم. من از نور استودیو برایی ایجاد پس زمینه تیره استفاده کرده ام. من شکل گل را دوست دارم. گلبرگ پایینی به حفظ تمرکز روی قسمت میانی کمک می کند که این عکس هرچه بیشتر زیبایی خود را به نمایش بگذارد.
نظر داوران:
این تصویر یادآور نقاشی گلی است که توسط یک استاد هلندی انجام شده است. پس زمینه گل را به زیبایی قاب می کند و به آن قرمزها، سبزها و آبی های زرق و برق دار اجازه می دهد تا در برابر سیاهی پررنگ جلو بیایند. قطره آب منعکس کننده در مرکز به خوبی می تواند یک اشک باشد، زیرا این تصویر احساسات بیننده را اغوا می کند.



"روشن شدن برگ" اثر ترور کالینز
بوستون، ایالات متحده آمریکا

عکاس این شاهکار می گوید: «این یک نمونه در طول یک ساعت طلایی بود که خورشید مستقیماً به پنجره من می تابد و تمام سلول های کوچک هر برگ را روشن می کند. چه کسی می دانست که یک برگ معمولی می تواند اینقدر پیچیده باشد؟
قابل توجه است که چگونه یک نور پس زمینه ساده می تواند این دنیای پنهان را آشکار کند که در غیر این صورت مورد توجه قرار نمی گرفت.
نظر داوران:
دلیل اینکه من این را خیلی دوست دارم لایه بندی آشکار است. عمق میدان ایجاد شده با آیفون در اینجا به وضوح به شما نشان می دهد که نقطه کانونی چیست، و نشان دهنده یک مثال فوق العاده از این است که نرم افزار چقدر خوب است که پیش زمینه را کاملاً جدا کرده و پس زمینه را تار می کند.


«توت فرنگی در نوشابه» نوشته اشلی لی
سانفرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا

 

عکاس: « عکاسی برای من همیشه یک پازل سرگرم‌کننده است که خلاقیت من را به نمایش می‌گذارد. برای این عکس از دو موردی که در یخچال آشپزخانه ام پیدا کردم استفاده کردم: یک توت فرنگی و یک قوطی نوشابه. یک گلدان شفاف روی پیشخوان آشپزخانه ام گذاشتم، نوشابه را داخل گلدان ریختم و از یک تکه کاغذ سیاه به عنوان پس زمینه استفاده کردم. سپس توت فرنگی را در گلدان نوشابه انداختم و منتظر ماندم. کم کم حباب هایی روی سطح توت فرنگی شروع به تشکیل شدن کردند و بافت آن کاملا دگرگون شد. از سطح جزئیاتی که می‌توانستم با گرفتن یک عکس ماکرو بگیرم شگفت‌زده شدم، زیرا می‌توانستم حباب‌های مجزای نوشابه را که روی سطح توت فرنگی شکل می‌گرفتند ببینم. من یک توت فرنگی را به عنوان سوژه انتخاب کردم زیرا دوست داشتم رنگ قرمز روشن در پس زمینه سیاه ظاهر شود.
«این عکس در نگاه اول نفسم را بند می آورد. وضوح حرکت و درخشندگی توت فرنگی واقعاً بسیار لذت بخش است." - کایان درنس

 «گدازه آتشفشانی» اثر ابهیک موندال
نیومیلفورد، نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا

از عکاس: «پس از خرید آیفون 13 پرو جدید در ماه دسامبر، از ویژگی ماکرو آن شگفت زده شدم و شروع به گرفتن اشیاء مختلف از جمله گل، حشرات، گیاهان و غیره کردم. یک روز، در یک پیاده روی معمولی عصر، به یک خواربار فروشی متوجه یک دسته گل شدم ،این گل آفتابگردان زیبا با جزئیات پیچیده اش از جمله وجود رنگ های متضاد از مرکز به سمت لبه گلبرگ ها توجه من را به خود جلب کرد. بلافاصله تصمیم گرفتم دسته گل را به خانه ببرم و زیبایی آن را به تصویر بکشم.»
نظر داوران:
بافت، و کادربندی هوشمند این عکس واقعا تحسین برانگیز است
مقدار بافت در این شات ماکرو واقعا خیره کننده است، همانطور که از قانون یک سوم برای کادربندی گل و وادار کردن مخاطب به تفکر در مورد آنچه فراتر از کادر است استفاده کنید. این ایده بصری گل را جذاب کرده است.

اطلاعات بيشتر
مجله