در حال بارگزاری ...




شایعات جدید پیرامون آیفون 14
دوشنبه 16 خرداد 1401 ساعت 14:20
بازگشت به ليست وبلاگ

قبل از عرضه رسمی سری ایفون 14 سر و صدای زیادی در خصوص این گوشی در رسانه های اجتماعی به پا شد. همچنین هیجان زیادی بین طرفداران اپل و علاقه مندان به تکنولوژی وجود دارد تا ببینند این غول فناوری آمریکایی قصد دارد با خط تولید جدید خود از چه نوآوری هایی رو نمایی کند!
هم اکنون نیز شایعه های زیادی ازمشخصات فنی این گوشی از ویژگی های دوربین تا نمایشگر به گوش میرسد با ما همراه باشید تا هر آنچه در خصوص این گجت هوشمند شایعه شده با شما در میان بگذارییم.
قطعا شما نیز سوالاتی در خصوص این که قیمت نهایی ایفون 14 چقدر است؟ ایا صفحه نمایش ان نسبت به نخسه قبلی بزرگتر است یا خیردارید؟
هیچ کدام از ما هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص مشخصات فنی آیفون 14 نداریم با این حال نگاهی اجمالی به شایعات در خصوص این گجت می پردازیم.
از جدیدترین شایعه در این خصوص این است که ایفون 14 و ایفون 14 پرو دوربین سلفی بهتری نسبت به مدل های قبلی خود دارد.
در نسخه جدید بر روی نمایشگر قرار است از(TOUCH ID) استفاده شود، این حسگر را می توان برای باز کردن قفل دستگاه و رد کردن مرحله وارد کردن رمز استفاده کرد، این ویژگی امنیتی قرار است در این گجت نیز استفاده شود.
از ویزگی های ظاهری آیفون 14 می توان به بدنه آلیاژی ، نمایشگر منحنی و برآمدگی دوربین ها اشاره کرد.
با ما همراه باشید تا چند شایعه در خصوص این گوشی پر طرف دار بپردازیم:


شایعه اول: آیا قرار است ایفون 14 نیر مانند ایفون 13 در چهار سری تولید شود؟

با توجه به شایعات به نظر می رسد قرار است که سری بعدی اپل مینی حذف شود و بجای آن بر روی گوشی بزرگتر تمرکز کنند. با توجه به نگاه تحلیل گران این گوشی شامل 4 مدل خواهد بود.
در خصوص نامگذاری این سری می توان گفت که قرار است به ترتیب ایفون 14، ایفون 14 پرو، ایفون 14 مکس و 14 پرومکس نام گذاری شوند که قطعا پرو و پرو مکس صفحه نمایش بزرگتری دارند.

شایعه دوم : صفحه نمایش بزرگتر برای همه

طبق گزارشات به دست امده دو خط اول طراحی یعنی ایفون 14 و ایفون 14 پرو دای صفحه نمایش 6.1 اینچی خواهند بود اما در دو خط اخر تولید، صفحه نمایش تا 6.7 اینچ نیز می رسد. همانظور که بیشتر گفته شد قرار است نسخه مینی در این سری حذف شود. بنابر گزارشات موجود در سال 2022 با کاهش فروش نسخه مینی مواجه شذه ایم که بنابراین تعجبی ندارد که این غول امریکایی ایفون مینی را به زودی در نسخه جدید بازنشسته کند.

شایعه سوم: ایا سیم کارت وجود خواهد داشت؟

در سال 2020 شایعاتی مبنی بر کنار گذاشتن درگاه سیم کارت های فیزیکی ایفون به گوش می رسید اکنون زنجیره ای از افشای اطلاعات نشان می دهد که ممکن است ایفون 14 اولین خطی تولیدی باشد که این کار را انجام می دهد. با توجه به افشاگری در یک سایت برزیلی مبنی بر این که ایفون 15 پرو بدون درگاه سیم کارت خواهد بود. حالا گزارشات حاکی از آن است که ایفون هایی با پشتیبانی esim خیلی زودتر از انچه که انتظارش را داریم عرضه خواهد شد.

شایعه چهارم: احتمالا پاییز 2022 وارد بازار می شود؟

هنوز هیج اطلاعات معتبری در خصوص ایفون 14 منتشر نشده است اما انتظار داریم که در رویداد پاییزی که سالانه در ماه سپتامبر برگزار می کند از این گوشی رونمایی شود. البته قابل ذکر است که شرکت اپل تاریخ عرضه مدل های خاص را متحول می کند.

شایعه پنجم: احتمالا پاییز 2022 وارد بازار می شود؟
هنوز صحبت کردن در خصوص قیمت گذاری ایفون 14 زود است ولی به نظر نمی رسد اپل می خواهد ما رو در این خصوص غافلگیر کند .
• آیفون ۱۴: +۷۹۹ دلار
• آیفون ۱۴ پرو: +۹۹۹ دلار
• آیفون ۱۴ پرو مکس: +۱۰۹۹ دلار

شایعه ششم: ارتقا دوربین جلو برای ایفون 14

اپل ممکن است ارتقا دوربین را برای ایفون 14 در نظر داشته باشد گزارشات حاکی از آن است که تامین کننده جدیدی برای دوربین جلوی خود انتخاب کرده است. قرار است این پرچم دار با سنسور 48 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی مجهز شود . برای دوربین سلفی هم طبق جدید ترین خبرهای منتشر شده یک حفره در کنار نمایشگر در نظر گرفته خواهد شد که سنسور تشخیص چهره نیز در زیز نمایشگر می باشد.

شایعه هفتم: آیفون 14 ممکن است بدون بریدگی باشد

تمام ایفون ها از سال 2017 تاکنون با یک بریدگی در بالاترین قسمت طراحی شده اند و در هیچ کدام نیز از نمایشگر های خمیده استفاده نشده است، بنابراین ایفون هایی با ظاهر تخت عرضه شد. در ایفون 14 با اعمال تغییر مثبت بیشتری رو به رو هستیم که می توان به حفره کوچک روی نمایشگر به عنوان دوربین اشاره کرد ، به نظر من هم بزرگترین مشکل اپل همین بریدگی هاست اگر جای خود را به حفره دهد قطعا زیبایی آن چندین برابر می شود.

شایعه هشتم: آیفون 14 با برآمدگی دوربین خداحافظی می کند؟

به نظر می رسد بیرون زدگی ایفون 14 پرو بیشتر از نسل قبل خواهد بود، چرا که استفاده از دوربین پیشرفته به قیمت بیرون زدگی دوربین تمام می شود ابعاد دوربین بین 25 تا 35 درصد و ضخامت ماژول 5 تا 10 درصد افزایش می یابد.
در نهایت برای اینکه ببینیم کدام یک از شایعه ها به حقیقت می پیوندد باید تا شهریور منتظر بمانیم و بدانید که تمام اطلاعات منتشر شده را نمی توان به تور قطع تایید کرد.

منبع:  https://www.cnet.com/tech/mobile/iphone-14-rumors

بازگشت به ليست وبلاگ
دسته بندی ها
کالای دیجیتال