در حال بارگزاری ...




بررسی تخصصی قهرمان تاشوی سامسونگ، گلکسی زد فولد 6
دوشنبه 8 مرداد 1403 ساعت 18:22
بازگشت به ليست وبلاگ

سامسونگ با معرفی مدل جدید خود بنام  گلکسی زد فولد 6، یک گام بزرگ دیگر در دنیای گوشی‌های هوشمند تاشو برداشته است. این گوشی با طراحی نوآورانه و ویژگی‌های برجسته، تلاش می‌کند تا تجربه کاربری را به سطح جدیدی برساند.

"اگر کار می کند، به آن دست نزنید" احتمالاً این همان جمله ای است که تیم توسعه گلکسی زد فولد 6 با حروف بزرگ روی تخته سفید هنگام هم فکری برای طراحی و توسعه جدیدترین دستگاه تاشو سامسونگ نوشته بودند.

تغییرات در مدل جدید گلکسی زد فولد 6 به حدی نبوده که صاحبان گلکسی زد فولد 5 را برای خرید گلکسی زد فولد 6 هیجان زده کند ولی گوشی موبایل بسیار جذابی برای طرفداران گوشی های تاشو است.

چیزی که اصلا تغییر نداشته است دوربین های گلکسی زد فولد 6 است. سامسونگ در سال گذشته هم برای گلکسی زد فولد 5 به بهبود در این زمینه توجهی نکرد، بنابراین دوربین های گلکسی زد فولد 6 دقیقاً مانند دوربین های گلکسی زد فولد 4 هستند.

مسلماً، این یک تنظیم سه گانه با قابلیت مناسب در پشت بود و دوربین سلفی زیر نمایشگر یک مبادله معقول برای آنچه هست است، اما سازندگان دیگر از تله فوتوهای با فوکوس نزدیک و سنسورهای فوق عریض (با فوکوس خودکار نیز) استفاده کرده اند. ) - نه سامسونگ.

جعبه گشایی

شما داخل جعبه این گوشی یک دسته از کاغذبازی های معمول، کابل شارژ Type C و یک سوزن سی مکارت را دریافت می کنید.

طراحی و ساخت

سبک طراحی گوشی گلکسی زد فولد 6 نسبت به نسل قبلی خود تغییراتی داشته است..

گلکسی زد فولد 6 با بدنه‌ای از جنس آلیاژ آلومینیوم و پنل پشتی شیشه‌ای طراحی شده است.

وقتی این دو گوشی رو در کنار هم قرار بدید متوجه میشید که لبه‌های گوشی گلکسی زد فولد 6 نسبت به نسل قبل تخت و بدون انحنا طراحی شده.

در واقع برخلاف گلکسی زد فولد 5 که لبه‌های گرد داشت، حالا با تغییر ترندهای طراحی گوشی در چند سال گذشته و محبوبیت بیشتر گوشی‌های لبه تخت، سامسونگ برای گلکسی زد فولد 6 هم از این سبک طراحی ترند دنیا استفاده کرده است.

مورد مهمی که در طراحی و ساخت گوشی های تاشو بسیار برای برخی آزاردهنده است چین و چروک های قسمت تاشوند صفحه نمایش هستند.

این مورد شاید کمی در نگاه اول آزاردهنده باشد ولی در طولانی مدت مشکلی پیش نمی آید.

گوشی‌های تاشو گلکسی مدت‌هاست که دارای استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر آب هستند، اما در این استاندارد هیچ اشاره‌ای به مقاومت در برابر گرد و غبار نشده است.

از امسال، Flip6 و Fold6 دارای IP4X نیز هستند، تا زمانی که در استاندارد عدد '4' برای جامدات باشد به این معنی است که هیچ ذره ای بزرگتر از 1 میلی متر نمی تواند وارد دستگاه شود. در هر صورت، این گامی بزرگ برای مقاومت گلکسی زد فولد 6 است، بنابراین میتوان به دید یک پیشرفت به این مورد نگاه کرد.

گلکسی زد فولد 6 در 5 رنگ مختلف تولید و عرضه شده که عبارت است از:  سرمه‌ای، نقره‌ای، صورتی، مشکی و سفید

صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچ مانند نسل قبلی است، اما اکنون تغییر کوچکی در وضوح و نسبت تصویر -1856*2160 پیکسل و 10.5:9 در مقایسه با مدل قدیمی 1812*2176 پیکسل با نسبت تصویر  ایجاد شده است.

این پنل با نام LTPO به بازار عرضه شده است و دارای نرخ نوسازی متغیر تا 120 هرتز است.

نمایشگر اصلی (حالت تبلت) گلکسی زد فولد 6 از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند که برای اجرای بازی‌های سنگین بسیار مناسب است.

علاوه بر این، حداکثر روشنایی برای این نمایشگر 2600 نیت در نظر گرفته شده است که تا در زیر نور مستقیم خورشید، صفحه نمایش کاملا قابل رویت باشد.

عملکرد وسخت افزار

گلکسی زد فولد 6 اندروید 14 را اجرا می کند و رابط کاربری One UI سامسونگ را دارد.

سری S24 پشتیبانی نرم افزاری 7 ساله این شرکت را برای سیستم عامل را دریافت کند که این مورد برای گلکسی زد فولد 6 نیز صادق است.

سامسونگ برای گلکسی زد فولد 6 از تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 به عنوان قلب تپنده گوشی پرچمدار تاشوی خود استفاده کرده.

این تراشه را میتوان تراشه پرچمدار پردازنده‌های کوالکام در سال 2024 محسوب کرد.

تنوع حاقظه داخلی و رم در گلکسی زد فولد 6

رم 12GB و حافظه داخلی 256GB

رم 12GB و حافظه داخلی 512GB

رم 12GB و حافظه داخلی 1TB

همان طور که مشاهده می شود این گوشی فقط با رم 12 گیگابایتی تولید شده و خبری از رم‌ 16 گیگابایتی نیست.

با این حال، به لطف پردانده قدرتمند و حافظه داخلی بالایی که دارد، تمام آن چیزی که گیمرها و کاربرهای حرفه‌ای از سخت‌افزار گلکسی زد فولد 6 می‌خواهند را این گوشی در اختیارشان قرار میدهد.

امکانات و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی مختلفی برای گلکسی زد فولد 6 در نظر گرفته شده است که با پشتیبانی از قلم Stylus جذابیت‌های این گوشی تاشو را بیش از بیش کرده است .

دوربین

گلکسی زد فولد 6 با دوربین‌هایی عرضه شده که برای سومین سال متوالی، هیچ تغییری نکرده است.

تمام قابلیت‌هایی که در دوربین‌های Z Fold 4 وجود داشت، نظیر لنز تله فوتوی 3x یا دوربین سلفی زیر نمایشگر، حالا در تاشوی سال 2024 سامسونگ هم به همان شکل وجود دارد.

به طول کلی دوربین‌های گلکسی زد فولد 6 عبارتند از:

دوربین اصلی واید 50 مگاپیکسلی

دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی

دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 4 و 10 مگاپیکسلی

در روشنایی روز، دوربین اصلیگلکسی زد فولد 6 عکس های بسیار خوبی ثبت می شود.

عملکرد دوربین اصلی گلکسی زد فولد 6 به خوبی و با جزئیات بسیار بالا، با اجرای نسبتا طبیعی است.

تراز سفیدی خودکار و سطح اشباع رنگ ها در عکس ها قابل قبول هستند.

باتری

باتری 4400 میلی‌آمپرساعتیگلکسی زد فولد 6 با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی، شارژ بی‌سیم 15 واتی و شارژ معکوس 4.5 واتی، عملکرد مطلوبی را در طول روز ارائه می‌دهد.

نتیجه گیری

سامسونگگلکسی زد فولد 6 با ترکیبی از طراحی زیبا، عملکرد قدرتمند و ویژگی‌های منحصر به فرد، یکی از بهترین گزینه‌ها در دسته گوشی‌های هوشمند تاشو محسوب می‌شود.

اگر به دنبال تجربه‌ای نوآورانه و پیشرفته هستید، این گوشی می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد.

بازگشت به ليست وبلاگ
دسته بندی ها
محصولات
موبایل
ساعت هوشمند
هندزفری
لوازم جانبی