در حال بارگزاری ...




اپل از بهترین عکس های چالش ماکرو در گوشی های خود رونمایی کرد
سه شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 12:27
بازگشت به ليست وبلاگ

عکاسی با گوشی موبایل طیف های گسترده از جمله پرتره ، ماکرو .... شامل می شود. جالب است بدانید عکاسی با ماکرو بسیار راحت است اما خوب ترفند های خاص خود را نیز دارد.
اوایل سال جاری، عکاسان با آیفون از سراسر جهان بهترین عکس‌های ماکرو خود را برای چالش ماکرو Shot on iPhone به اشتراک گذاشتند، که حتی کوچک‌ترین جزئیات را در تصاویر گرفته شده با iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max به خوبی قابل رویت بود.
این مسابقه که شرکت کنند هایی از سراسر جهان (چین، مجارستان، هند، ایتالیا، اسپانیا، تایلند و ایالات متحده )داشت، عکس های گرفته شده در اینستاگرام اپل (apple@) و در بیلبوردهای تبلیغاتی در شهرهای منتخب نمایش داده شد.
جالب است بدانید سری آیفون 13 پرو دارای پیشرفته‌ترین سیستم دوربینی است که تا به حال در یک آیفون وجود داشته است، و برای اولین بار، کاربران می‌توانند تصاویر ماکرو واضح و خیره‌کننده‌ای را در هر لحظه ثبت کنند.
در مقایسه با تجهیزات دوربین های حرفه ای تصاویر گرفته شده با ماکرو ایفون نشان می‌دهند که توانایی آن در تبدیل چیزهای معمولی به خارق‌العاده و ثبت اتفاق های کوچک به شکلی بزرگ به راحتی امکان پذیر است. عکس‌ها ی گرفته شده شامل عکس‌های باورنکردنی از طبیعت است که ممکن است با چشم غیرمسلح د یده نشود، مانند قطرات شبنم روی تار عنکبوت، دانه‌های برف روی موهای سگ، .....
در نهایت در این مسابقه هیئت بین المللی از داوران تصاویر های برتر را انتخاب کردند و در خصوص هر کدام بینشی داشته اند.

عکس‌برداری در چالش ماکرو آیفون - برندگان


"شیشه دریا" عکاس گیدو کاسانلی بوینس آیرس، آرژانتین

 

گیدو کاسانلی بوینس آیرس می گوید: این عکس را در پی هزاران مایل سفر در اقیانوس‌ها تا سواحل جهان گرفته ام. من در ساحل قدم می زدم و از غروب زیبای خورشید لذت می بردم و تصمیم گرفتم تعدادی از این تکه های کوچک شیشه دریا را جمع آوری کنم تا عکاسی ماکرو در آیفون 13 پرو مکس را امتحان کنم.
نظر داوران:
تصویر زیبای گیدو کاسانلی اثیری، ماورایی و مرموز است. به وضوح با لنز ماکرو آیفون عکس گرفته شده است، اما تصویر به دست آمده دارای وسعت و مقیاس بی حد و حصر است. طیف رنگی چشم هر بیننده ای را مجذوب می کند.
وقتی از تابع ماکرو استفاده می کنیم، دنیای کوچک بزرگ می شود، و این یک مثال کامل از آن است. صادقانه بگویم، من حتی نمی دانم این ماده دقیقا چیست، اما این واقعیت که در هرج و مرج تقارن وجود دارد، همراه با چندین رنگ پر جنب و جوش، آن را فوق العاده جذاب می کند.

«غار» اثر مارکو کولتا تارانتو، ایتالیا

 تارانتو در خصوص این عکس می گوید: «شکل پوشاننده گلبرگ‌ها که با سایه‌های شدید برجسته شده بود، مرا به غاری عمیق و آماده برای فکر کردن فرو برد. هنگامی که برای اولین بار در مورد حالت ماکرو یاد گرفتم، فکر کردم که این یکی دیگر از ویژگی های جالب جدید است که از دریافت آن با آیفون 13 پرو جدید خود هیجان زده بودم. اما وقتی شروع به بررسی امکانات آن کردم،. کشف کردم که این امکان را به من می دهد که تقریباً هر چیزی را که می بینم به یک موضوع انتزاعی تبدیل کنم،که متفاوت از واقعیت باشد. این ویژگی واقعاً قوه تخیل من را باز کرد."
نظر داوران:
بافت‌ها و رنگ‌های غنی این تصویر آن را متمایز می‌کند و فوکوس ملایم پیش‌زمینه عنصر ترکیب‌بندی فوق‌العاده‌ای است که بیننده را به خود جذب می‌کند.»
عکاسی با ماکرو کار آسانی نیست، زیرا باید در نظر داشته باشید که آیا پس‌زمینه تصویر را به هم می‌ریزد یا خیر. من ترکیب این تصویر را با جوانه هایی که توسط گلبرگ ها احاطه شده اند، دوست دارم، مانند نگه داشتن و گرامی داشتن آن. نور و سایه باعث ایجاد حس آرامش می شود.» -

 

«هنر در طبیعت» اثر پراجوال چوگوله
کولهپور، ماهاراشترا از هند

عکاس: "من عاشق پباده روی در طبیعت هستم .بهترین ایده ها را از طبیعت میگیرم و این واقعا لذت یک عکاسی است. قطرات شبنم روی تار عنکبوت توجه من را جلب کرد و من مجذوب این شدم که چگونه که شبنم بر روی تار عنکبوت به این زیبایی همانند گردبند مروارید شود.
نظر داوران:
این عکس آنقدر عالی است که شبیه یک تصویر واقعی به نظر می رسد. قطرات شبنم که به خوبی چیده شده روی تار عنکبوت با جزئیات بسیار زیادی ثبت شده اند.
این چیزی است که بیشتر افراد در اطراف خود حسرت آن را می‌خورند. نوعی هماهنگی در قطره ها وجود دارد. در نگاه اول، بیننده ممکن است فریب بخورد که موضوع چیست. آیفون در فوکوس کردن بر روی چنین جزئیات دقیقی کار فوق العاده ای انجام می دهد و تقریباً هیچ پس زمینه قطعی ندارد.

 

"یک قطره آزادی" نوشته دانیل اولا

بوداپست، مجارستان

بوداپست: «قصد من این بود که قطره کوچک آب را در مقایسه با سوسن برجسته کنم. من از نور استودیو برایی ایجاد پس زمینه تیره استفاده کرده ام. من شکل گل را دوست دارم. گلبرگ پایینی به حفظ تمرکز روی قسمت میانی کمک می کند که این عکس هرچه بیشتر زیبایی خود را به نمایش بگذارد.
نظر داوران:
این تصویر یادآور نقاشی گلی است که توسط یک استاد هلندی انجام شده است. پس زمینه گل را به زیبایی قاب می کند و به آن قرمزها، سبزها و آبی های زرق و برق دار اجازه می دهد تا در برابر سیاهی پررنگ جلو بیایند. قطره آب منعکس کننده در مرکز به خوبی می تواند یک اشک باشد، زیرا این تصویر احساسات بیننده را اغوا می کند.



"روشن شدن برگ" اثر ترور کالینز
بوستون، ایالات متحده آمریکا

عکاس این شاهکار می گوید: «این یک نمونه در طول یک ساعت طلایی بود که خورشید مستقیماً به پنجره من می تابد و تمام سلول های کوچک هر برگ را روشن می کند. چه کسی می دانست که یک برگ معمولی می تواند اینقدر پیچیده باشد؟
قابل توجه است که چگونه یک نور پس زمینه ساده می تواند این دنیای پنهان را آشکار کند که در غیر این صورت مورد توجه قرار نمی گرفت.
نظر داوران:
دلیل اینکه من این را خیلی دوست دارم لایه بندی آشکار است. عمق میدان ایجاد شده با آیفون در اینجا به وضوح به شما نشان می دهد که نقطه کانونی چیست، و نشان دهنده یک مثال فوق العاده از این است که نرم افزار چقدر خوب است که پیش زمینه را کاملاً جدا کرده و پس زمینه را تار می کند.


«توت فرنگی در نوشابه» نوشته اشلی لی
سانفرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا

 

عکاس: « عکاسی برای من همیشه یک پازل سرگرم‌کننده است که خلاقیت من را به نمایش می‌گذارد. برای این عکس از دو موردی که در یخچال آشپزخانه ام پیدا کردم استفاده کردم: یک توت فرنگی و یک قوطی نوشابه. یک گلدان شفاف روی پیشخوان آشپزخانه ام گذاشتم، نوشابه را داخل گلدان ریختم و از یک تکه کاغذ سیاه به عنوان پس زمینه استفاده کردم. سپس توت فرنگی را در گلدان نوشابه انداختم و منتظر ماندم. کم کم حباب هایی روی سطح توت فرنگی شروع به تشکیل شدن کردند و بافت آن کاملا دگرگون شد. از سطح جزئیاتی که می‌توانستم با گرفتن یک عکس ماکرو بگیرم شگفت‌زده شدم، زیرا می‌توانستم حباب‌های مجزای نوشابه را که روی سطح توت فرنگی شکل می‌گرفتند ببینم. من یک توت فرنگی را به عنوان سوژه انتخاب کردم زیرا دوست داشتم رنگ قرمز روشن در پس زمینه سیاه ظاهر شود.
«این عکس در نگاه اول نفسم را بند می آورد. وضوح حرکت و درخشندگی توت فرنگی واقعاً بسیار لذت بخش است." - کایان درنس

 «گدازه آتشفشانی» اثر ابهیک موندال
نیومیلفورد، نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا

از عکاس: «پس از خرید آیفون 13 پرو جدید در ماه دسامبر، از ویژگی ماکرو آن شگفت زده شدم و شروع به گرفتن اشیاء مختلف از جمله گل، حشرات، گیاهان و غیره کردم. یک روز، در یک پیاده روی معمولی عصر، به یک خواربار فروشی متوجه یک دسته گل شدم ،این گل آفتابگردان زیبا با جزئیات پیچیده اش از جمله وجود رنگ های متضاد از مرکز به سمت لبه گلبرگ ها توجه من را به خود جلب کرد. بلافاصله تصمیم گرفتم دسته گل را به خانه ببرم و زیبایی آن را به تصویر بکشم.»
نظر داوران:
بافت، و کادربندی هوشمند این عکس واقعا تحسین برانگیز است
مقدار بافت در این شات ماکرو واقعا خیره کننده است، همانطور که از قانون یک سوم برای کادربندی گل و وادار کردن مخاطب به تفکر در مورد آنچه فراتر از کادر است استفاده کنید. این ایده بصری گل را جذاب کرده است.

بازگشت به ليست وبلاگ
دسته بندی ها
کالای دیجیتال